Friday, September 12, 2014

Si kecil berjiwa beso

Salam. Tadi pagi beli nasi lemak. Ramai budak sekolah. Ada baju sukan, ada baju form 6. Brader form 6 tu besar. Muka memang 24-25 tahun. Aku lama dah beratur tapi takpelah, bagi dulu budak-budak sekolah ni beli. Tengok jama pun dah 7.20 pagi. Lambat nanti budak-budak tu masuk sekolah.

Masa tu, terfikir. Badan aku kecil. Tinggi pun Messi tinggi lagi hahaha! Tapi umur dah besar, otak pun dah berkembang, tingkah laku pun sepatutnya makin matang. Dalam hidup ni, banyak cara nak bantu orang, tak semestinya bantuan wang saja. Mungkin sekecil-kecil benda kita buat hari ni sebenarnya besar di mata orang lain. Jangan sesekali fikir apa yang kita buat ni tidak bermakna.

Orang bila tengok aku, mesti tak percaya, umur dah 21. Dah boleh mengundi. (kompem aku undi **) hahaha! Tapi aku tak kisah, sebab semakin muda wajah kita, semakin menyeronokkan sebenarnya. Tapi jangan main-main dengan si kecil yang berjiwa besar ni. Bukan calang-calang tau.
Bersyukurlah dengan nikmat Tuhan. Sekecil mana nikmat itu, tetap berguna dan bermakna.

Chow.

No comments:

Post a Comment